راهنمای جامع فروش در مارکت پلیس های ایران

راهنمای جامع فروش در مارکت پلیس های ایران

راهنمای جامع و گام به گام فروش در مارکت پلیس های ایران

A comprehensive and step-by-step guide to selling in iran’s marketplaces

مارکت پلیس چیست و تفاوت آن با پلتفرم

افرادی که حداقل یک بار به صورت آنلاین معامله کرده باشند، شاید از خود بپرسند که تفاوت مارکت پلیس (Marketplace) و پلتفرم(Platform) چیست؟ انجام معاملات در مارکت پلیس یک فعالیت تجاری مرتبط با فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت است و همچنین شامل توزیع کالا و تبلیغات نیز میشود. در مارکت پلیس هیچ گونه وسیله یا تجهیزاتی تولید نمیشود بلکه این وبسایتها به عنوان واسطه به منظور معامله فروشندگان با خریداران فعالیت می کنند.

راهنمای جامع فروش در مارکت پلیس های ایران

بیشتر مارکت پلیس ها به خرده فروشان اجازه میدهند تا فرایند ایجاد هویت یا وفاداری به برند را با سرعت بیشتری پیش ببرند. به عبارت دیگر فروشندگان از اعتماد مصرف کننده که قبلا توسط مارکت پلیس ایجاد شده است استفاده میکنند و بلافاصله به مخاطبان زیادی از جمله خریداران بالقوه دسترسی پیدا خواهند کرد. مزیت دیگر استفاده از مارکت پلیس برای فروش کالا و خدمات این است که از هزینه ایجاد، نگهداری و ارتقای وبسایت جلوگیری میکند و شرکتها به راحتی با ایجاد حساب کاربری میتوانند کالای خود را به فروش برسانند.

در حال حاضر مارکت پلیس های ایرانی از یک نام تجاری مشهور برخوردار هستند و بسیاری از مشتریان آنلاین به آنها اعتماد دارند. با استفاده از مارکت پلیس ایرانی مشتری میتواند هر محصولی را بدون مراجعه حضوری به فروشنده و از سراسر کشور خریداری کند. پلتفرم نوعی رابط کاربری است که ارتباط بین مشتری و مارکت پلیس را به صورت آنلاین برقرار میکند.

پلتفرم میتواند به شکل نرم افزار کامپیوتری یا برنامه تلفن همراه باشد که قابل نصب بر روی دستگاههای هوشمند است. انواع مارکت پلیس موجود در دنیای تجارت الکترونیک پلتفرم های مختلفی را ارائه میدهند که میتوان آنها را بر روی سیستم عامل ویندوز، مک، اندروید و… نصب کرد. بنابراین علاوه بر وبسایت، پلتفرم این مارکت پلیس ها نیز مورد استفاده کاربران قرار میگیرد.

راهنمای جامع فروش در مارکت پلیس های ایران

معرفی بهترین مارکت پلیس های ایران

دیجیکالا، ترب، دیوار و با سلام برترین وبسایت هایی هستند که میتوان از طریق آنها با فضای مارکت پلیس ایران آشنا شد. این مارکت پلیس ها تلاش میکنند فرایند خرید را تا حد امکان سریع، راحت، هیجان انگیز و جذاب نمایند. در واقع وجود این بازارهای آنلاین به یک چالش برای بازاریابی کلاسیک تبدیل شده است. مارکت پلیس هایی مانند با سلام و دیوار به زمان و دانش فنی کمی نیاز دارند. افراد به سرعت می توانند شروع به فروش محصولات خود کنند و مشتریان خیلی سریع از طریق شماره تماس، ایمیل یا واتساپ به آنها دسترسی خواهند داشت.

در حال حاضر آنچه در مارکت پلیس های ایران به فروش میرسد شامل کالاهای فیزیکی، کالاهای دیجیتال و برخی خدمات است. کالاهای فیزیکی مانند غذا، پوشاک، کتابهای کاغذی، وسایل الکترونیک و… هستند. کالاهای دیجیتال محصولات اینترنتی و قابل دانلود هستند. ابزارهای آموزش آنلاین، کتابهای الکترونیک، موسیقی، فیلم و سریال از جمله کالاهای دیجیتال محسوب می شوند. خدمات هم مانند عکاسی، حمل و نقل وسایل، نظافت منزل و… میباشد که در برخی مارکت پلیس ها جایگاه خاصی پیدا کرده است.

راهنمای جامع فروش در مارکت پلیس های ایران

دیجیکالا، اولین مارکت پلیس ایران

دیجیکالا اولین مارکت پلیس ایران است که سال 1385 راه اندازی شده و از سال 1395 تا کنون به یک مارکت پلیس بزرگ تبدیل شده است. این مارکت پلیس امکان سفارش مستقیم کالا و خرید محصول را از تولیدکننده اصلی یا فروشندگان معتبر فراهم کرده است. از شرکتهای توزیع کننده کوچک تا واردکنندگان معتبر که برندهای جهانی را به فروش میرسانند در این مارکت پلیس فعالیت دارند.

دیوار، پربازدید ترین مارکت پلیس رایگان ایران

دیوار به افراد اجازه میدهد تا وسایل و تجهیزاتی را که از آنها استفاده کردند و هنوز هم از نظر کارایی خوب هستند، بفروشند. همچنین وسایل عرضه شده در آن میتواند محصولات جدیدی باشد که از نظر اندازه، رنگ یا طرح، مناسب مالک قبلی آن نیستند و بنابراین به فروش گذاشته میشوند.

راهنمای جامع فروش در مارکت پلیس های ایران

با سلام، بهترین مارکت پلیس عمده فروشی ایران

این وبسایت بزرگترین مارکت پلیس ایران است. یکی از دلایل اهمیت با سلام این است که فروش آنلاین نه تنها به صورت شرکت به مشتری (B2C) انجام میشود، بلکه این مارکت پلیس از فروش در بازارهای شرکت به شرکت (B2B) و مشتری به مشتری (C2C)نیز پشتیبانی میکند. بنابراین در با سلام که به عنوان واسطه بین طیف وسیعی از فروشندگان و خریداران فعالیت میکند، سود خریدار و عمده فروش افزایش پیدا خواهد کرد.

راهنمای جامع فروش در مارکت پلیس های ایران

ترب، مارکت پلیس محبوب خریداران ایران

ترب، محبوب ترین مارکت پلیس ایران است. انواع وسایل مختلف مانند پوشاک، کفش، لوازم خانگی و کالاهای الکترونیک در این سایت به فروش گذاشته میشود. در این مارکت پلیس چندین فروشنده معتبر و نمایندگی بین المللی با ارائه قیمتهای مناسب برای هر محصول، در حال رقابت برای جذب مشتری هستند.

راهنمای جامع فروش در مارکت پلیس های ایران

به عبارتی خریداران از بین طیف وسیعی از فروشندگان میتوانند یکی را انتخاب کرده و محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

حتما نظرات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه با مخاطبان یک با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا